دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: تعرفه‌های پزشکی با تورم همگام نیست

  • کد خبر: ۱۷۷۶۸۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: تعرفه‌های پزشکی با تورم همگام نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه تعیین تعرفه‌های پزشکی مناسب نبوده و بر اساس تورم افزایش پیدا نکرده است و متاسفانه همین موضوع موجب شده برخی پزشکان زمینه سوء استفاده را فراهم ببینند و مبالغ بالایی که درست نیست از بیماران اخذ کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین قناعتی در حاشیه آئین افتتاح همراه‌سرای پناه در قالب شصت و ششمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: قطعا کار خیر کاری پسندیده است، اما تعیین اولویت‌ها با توجه به نیاز شهروندان می‌تواند اثرگذاری اقدامات خیر را متفاوت کند. قطعا کارشناسان هر حوزه می‌توانند مسیر انجام اقدام خیر را مشخص کنند. ۶۰ درصد مراجعات بیمارستان امام خمینی (ره) از شهرستان‌هاست و معمولا همراه هر بیمار همراهانی وجود دارند که با توجه به افزایش هزینه‌ها این افراد در اطراف بیمارستان‌ها چادر می‌زنند که قطعا ساخت مجموعه‌هایی همچون همراه‌سرای پناه می‌تواند مشکلات آن‌ها را برطرف کند.

وی افزود: امیدواریم مجموعه دیگری نیز در شمال بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان یک همراه‌سرا با ظرفیت ۵۰۰ نفر آغاز شود تا بتواند مشکلات همراهان بیماران منطقه را برطرف کند. امیدواریم در این مسیر با توجه به قول مساعد ارتش برای در اختیار قرار دادن این زمین هر چه زودتر روند ساخت این همراه‌سرا آغاز شود. قطعا اقدامات خیری از این دست می‌تواند معضل بسیار زیادی را در محدوده حل و فصل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در انتقاد از تعرفه گذاری‌های پزشکی و همچنین تخلفات برخی پزشکان در اخذ برخی مبالغ خارج از تعرفه گفت: متاسفانه تعیین تعرفه‌های پزشکی مناسب نبوده و بر اساس تورم افزایش پیدا نکرده است و متاسفانه همین موضوع موجب شده برخی پزشکان زمینه سوء استفاده را فراهم ببینند و مبالغ بالایی که درست نیست از بیماران اخذ کنند. مثلا پزشکی برای جراحی قلب درخواست اخذ ۳۰۰۰ یورو را می‌کند که این یک تخلف است و از سوی دیگر با این تخلف برخورد مناسب نیز نمی‌شود.

وی ادامه داد: بروز چنین تخلفاتی در کشور‌های دیگر موجب برخورد شدید با پزشک می‌شود. من از رسانه‌ها و دستگاه نظارتی و دستگاه قضا می‌خواهم که راه ظلم بارز به مردم بسته شود. دولت در تعرفه گذاری‌ها تجدید نظر کند تا جلوی این فساد گرفته شود. برخی از آب گل آلود سوء استفاده می‌کنند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود. متاسفانه نظام‌های نظارتی علی رغم تلاش‌های بسیار نتوانستند نظارت کافی را اعمال کنند و همین موضوع باعث شده برخی دست به تخلف بزنند و برخورد مناسب هم با آن‌ها انجام نشود؛ لذا دستگاه قضا و انجمن‌های پزشکی باید به این موضوع ورود پیدا کنند و یک بار برای همیشه این معضل بزرگ را در جامعه حل کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->